Elon Musk je bezesporu vizionář, když dokázal pro svůj projekt elektromobilů nejprve získat peníze od investičních fondů, hledajících příležitost, kde investovat a rozmnožit svoje bohatství a následně získat i akcionáře uvedením IPO na trh s cennými papíry.
Prémiové elektromobily, jejichž cílovou skupinu představují velmi bonitní klienti, svým majitelům nabídli velmi levný provoz a v mnoha zemích i "nízké" pořizovací náklady, když byla jejich cena ponížena o dotace právě na koupi eko aut. Rovněž samotná továrna na Tesly byla mocně podpořena financemi ze státní pokladny USA. Takže se na každou Teslu skládá i ten nejmenší daňový poplatník, který si o novém autě této značky může nechat maximálně zdát, skrze svoje daně.
Jenže je tady rok 2016 a aktuální výsledky signalizují, že ne vše je tak, jak se snaží vypadat. Ohlášení model Tesla 3, na který má automobilka 373.000 objednávek ještě nikdo neviděl, do toho Tesla kupuje jiný Muskův ztrátový projekt SolarCity, který se zabývá inovacemi v oblasti uchovávání energie, což ztrátu celku jenom zvětšuje.
Tesla navíc neplní ani vlastní výrobní plány pro rok 2016 a za první pololetí dodala zákazníkům jenom 29.000 vozů přiročním plánu 80 až 90 tisíc.
Nafouknutou bublinu dále udržijí proklamace a plány na rok 2018, kdy by chtěl Elon Musk vyrábět půl milionů elektromobilů ročně, ale naplnění tohoto cíle vzhledem k realitě letošního roku nevěří už ani on sám.
Zbývá jediná otázka a to, kdo se dá od Tesly ruce první. Zda zákazníci nebo investoři. Ti první rpotože by si koupili drahou hračku bez garance servisu a ti druzí, aby zachránili alespoň část svých peněz.
—————
Nebyly nalezeny žádné příspěvky.
Stavební spoření, hypotéky, úvěry nejen na bydlení, pojistění a investice Přelouč a Pardubice: