Na Auto.cz vydali článek, který má ukázat výhody tříválce 1.0 TSI proti jeho předchůdci 1.2 TSI se čtyřmi válci (oba agregáty jsou z řady EA211. Byť se reportér Tomáš Dusil snaží srovnávat primárně technické parametry, které ve své teoretické rovině říkají, že je nový tříválový motor lepší, než předchozí čtyřválec, je pro čtenáře a tedy potencionálního zákazníka Škoda Auto a.s. skutečný výsledek porovnání skrytý mezi řádky.
Nový motor pracuje s o 25% vyšším vstřikovacím tlakem na tryskách. Plnící tlak turbodmychadla je pak vyšší dokonce o 60%. Tím výrobce dosáhnul stejných a v silnější verzi dokonce lepších parametrů výkonu a kroutícího moentu, než u předchůdce (viz tabulka). Výsledkem pak není nic jiného, než nižší životnost motoru a jeho součástí a příslušenství. Vyšší namáhání, menší výdrž. Fyziku neukecáš.
(zdroj tabulky je Auto.cz)
Pro zájemce o koupi vozu Škoda, Fabia, Rapid a Octavia s motorem 1.0 TSI (lhostejno, zda ve verzi 70 kW/160 Nm nebo 85 kW/200 Nm) lze ze srovnání jako hlavní výhodu uvést nižší výrobní náklady. Výrobce. Nikoliv zákazníka. Při pohledu do ceníku zůstala výhoda nižších vstupních nákladů na straně koncernu.
Škoda Auto je prostě Simply Clever!
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
Záznamy: 1 - 11 ze 11
Stavební spoření, hypotéky, úvěry nejen na bydlení, pojistění a investice Přelouč a Pardubice: