Skutečný stav ojetiny vám servisní knížka neprozradí. Základ je ověření historie oprav podle VIN.

11.01.2016 20:04

Žijete v iluzi, že stačí, aby měl ojetý vůz servisní knížku, certifikát CEBIA a doložené kilometry? Tak to vás nepotěšíme.

Jako příklad jsme si vybrali model VW Touran 1.9TDi UNITED od koncernu Volkswagen. VIN: WVGZZZ1TZ8W111104.

Jedná se o oblíbenný prostorný rodinný automobil kategorie MPV vhodný jak pro rodiny, tak drobné podnikatele a OSVČ i jako pracovní vozidlo.

Auto nabízí Autobazar Vysočina pod názvem Volkswagen Touran 1.9TDi UNITED serviska!

Prověření přineslo dobré i špatné výsledky.

Klady vozu:

- jednoznačně pravidelný servis každých 30000 km, který předepisuje výrobce.

- stav tachometru a počet najetých kilometrů je rovněž v pořádku. Poslední servisní prohlídka proběhla 5/2015, kdy byl stav km cca. 200tkm.

- avizovaná výměna rozvodů ve 150000 km rovněž odpovídá realitě.

- Touran jezdil do servisu VW skutečně poctivě a to i na výměnu pnaumatik.

Takže víme, že serviska nelže, majitel jezdil do značkového servisu poctivě  a najeté kilometry sedí.

Zápory vozu:

- nejprve by, zjištěno, že ve 167tkm absolvoval vůz čelní náraz. Poškození nebylo velké a oprava čítala výměnu kapoty a několika součástek na přední části vozu.

- v roce 2010, kdy měl Touran najeto 74tkm se ale objevila větší oprava. Jednalo se o karosářský zásah do pravého boku auta, kdy byl opravován a vyměněn A a B sloupek, pravý práh a související komponenty.

Pozdější havárie není velký problém a  dala by se považovat za běžnou, provozní záležitost, která se na životnosti a kvalitě ojetiny nijak zásadně neprojeví.

Větší problém je velká bouračka. Byť ji dělal značkový servis Volkswagen a byla tak provedena v odpovídající kvalitě, je zde takřka jistota, že protikorozní ochrana karoserie (tzv. zinkování) byla narušeno. To budoucna hrozí koroze celé pravé části vozu, která byla prakticky vyměně. 

Pokud tedy o koupi ojetiny uvažujete s tím, že kupujete držák, čekají vás problémy odpovídající popsaném rozsahu opravy vozu.

Při ceně téměr 200.000,- Kč se přitom hlavně OSVČ a podnikatelům platícím DPH vyplatí koupě nového auta, kde si nejen odečtou daň přidané hodnoty, ale hlavně získají nové auto se zárukou a bez skrytých vad!

Na srovnání finanční výhodnosti koupě nového vozu místo ojetiny se podíváme v samostatném článku.

Sledujte nás na Facebooku , abyste nemuseli žrát úplně všechno!

 

—————

Zpět


Jaké zážitky s autobazary máte Vy?

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.





Stavební spoření, hypotéky, úvěry nejen na bydlení, pojistění a investice Přelouč a Pardubice:

www.finpa.cz