Rakousko 8.12.2017 otevírá nový, 25 km dlouhý, úsek dálnice A5. ta tak zatím končí 10 km od hraničního přechodu Mikulov. Stavět začali na jaře 2015 a už v roce 2019 dostaví i zbývající desetikilometrový budou na hranicích ČR.
Na tentýž rok (2019) ŘSD slibuje zahájení dostavby D52, která od roku 1997 (!!!) končí u Pohořelic, 16 km pod Brnem. Na hranice s Rakouskem jí zbývá 34 km. Zatím tam nekopli do země.
Vedle toho jsme ale v letech 2014-2017 stihli o 2,5 (slovy dva a půl) kilometru natáhnout D11 do Hradce. Podle Ťoka jí ČR do za 6 let dotáhne o dalších 50 km na hranice s Polskem.
Jestli vám připadá, jako že si z Vás někdo dělá dobrý den, pak jste to pochopili správně.
Pro snazší pochopení rozdílu jsme data shrnuli do přehledné tabulky:
ČR: rozpočet necelých 40M euro, délka 2,5 km, doba výstavby 3 rok | Rakousko: 200M euro, délka 25 km, doba výstavby 2 roky |
Cena ČR: 16M euro/1km | Cena Rakousko: 8M euro/1 km |
Rychlost výstavby ČR: 0,833 km/rok | Rychlost výstavby Rakousko: 12,5 km/rok |
Ale Česká republika, potažmo Československo, kdysi umělo stavět dálnice. Například z hlediska překonávaného terénu nesrovnatelně složitější a komplikovanější úsek Mirošovice (exit 21) - Pávov (exit 112, Jihlava). Nutno podotknout, že těch 91 km postavili v letech 1969-1979 v úplně jiných ekonomických, technologických i politických podmínkách. Přesto jen pro srovnání. V tomhle pravěku a terénních podmínkách to stejně stavěli rychlostí 9 km/rok, což je pořád 11x rychleji, než poslední úsek D11 na Hradec Králové.
—————
Nebyly nalezeny žádné příspěvky.
Stavební spoření, hypotéky, úvěry nejen na bydlení, pojistění a investice Přelouč a Pardubice: