V první řadě je třeba upřesnit, že materiál, z něhož je karoserie Trabantu vyrobena, se nazývá duroplast a je to průmyslově vyrobené pryskyřice. Dnes se tento materiál řadí do kategorie reaktoplastů, což jsou zesíťované polymery.
Požádní norma říká, že duroplast spadá do třídy hořlavosti B. Stejně , jako například sádrokartonové ńebo dřevokartonové desky (např. Heraklit).
Takže ano, duroplast hoří. Špatně se zapaluje, ale pokud je vyvinuta dostatečně vysoká iniciační teplota, může Trabant shořet. Z karoseir pak zbyde pouze kovová kostra. Blatníky, kapota, střecha, dveře, to všechno shoří.
Z hlediska bezpečnosti je pro Trabant riziko nikoliv v tom, jestli vám sám od sebe shoří. To se nestane. Největší nebezpečí představuje palivová nádrž umístěná nad motorem. V případě čelního nárazu je tedy reálně šance, že vám tanhle veterán z NDR kompletně zmizí.
—————
Nebyly nalezeny žádné příspěvky.
Stavební spoření, hypotéky, úvěry nejen na bydlení, pojistění a investice Přelouč a Pardubice: