DobroDRUH Adam Lelek. Natočil a prodal ČT cestopis nebo freakshow? (recenze)

14.03.2015 08:34

Už jste viděli nový cestopisný seriál samozvaného "dobrodruha" Adama Lelka, který za vaše koncesionářské poplatky koupil a vysílá Česká televize? Pokud ne, zkuste hned druhý díl. Tím prvním se netřeba zdržovat. Ten je úplně bez obsahu. Právě druhý díl ale ukazuje, proč byl první díl tak špatný. Jediný protagonista a "režisér" seriálu se v něm odhaluje se vším všudy.

Produkce a Česká televize

Cestopisy na Českou televizi patří. ČT je vždy vysílala a její diváci (plátci koncesionářských poplatků) je tam rádi sledovali. Hlavně v 90. letech, kdy byl hlad úplně po všem. S nástupem komernční konkurence nicméně jakoby na Kavčích Horách ztratili na celou jednu dekádu odvahu.  Až nyní se ČT začala znovu hledat a opatrně vystrkuje růžky.

Své by o tom mohl vyprávět (a s oblibou vypráví) Dan Přibáň, kterému původně nedokázal nikdo zodpovědný říct, zda v jakém rozsahu od něj Česká televize koupí materiál natočený v Jižní Americe. Nakonec z toho byl veleúspěšný seriál Trabantem Jižné Amerikou a tak se připosraní producenti z ČT rozhodli, že když teď ty cestopisy natočené jeich protagonisty vlastně "zadarmo" tak táhnou, bude dobré nějaké koupit a nasadit do vysílání. Výsledkem interní "strategie" je pro diváka aktuálně právě pseudocestoipis DobroDRUH.

Kdo je Adam Lelek?

Samozvaný dobrodruh Adam Lelek pochází z Náchoda a byť to tak nevypadá, cestování ho už několik let živí. Mezi jeho zdroj obživy patří cestovatelské přednášky na základních školách, kde dětem vypráví svoje příhody z cest. Jak asi taková přednáška může vypadat dokládá právě seriál DobroDRUH. Školáci, kteří byly s rodiči nejdál na Jadranu, samozřejmě jeho prezentaci "exotiky" sežerou se vším všudy. Jak je vnímá učitelský sbor je druhá otázka, nicméně přednáška je zaplacená, obsah hodiny zeměpisu vyřešen, takže who cares?

Adam Lelek jednoduše našel díru na trhu a na tom principielně není nic špatného. Se seriálem ale šlápnul do vlastního hovna. Protože v něm svoje cesty prezentuje v plné nahotě.

DobroDRUH - 2. díl - Papua

Obsah druhého dílu, který má ukázat Lelkovu cestu mezi kanibaly z kmene Korowai se nechtěně stává tragickou parodií a jednoznačnou freakshow. Jak vtipně poznamenává jeden k komentátorů v diskuzi pod videem na webu České televize, Adam Lelek se ukazuje jako "Láďa Hruška cestování." A evidentně mu to nevadí, když je pod seriálem podepsán jako jeho režisér.

Pokud první díl charakterizuje slovo "nuda", pak tady je to "tragédie".

Epizoda odhaluje Lelkovu narcistní zálibu ve vyprázdněné sebeprezentaci. Inu, kde nic není, ani smrt nebere. O co mu jde patrně nejvíc, je vypadat děsně cool a nad věcí. Místo toho ale vypadá jako debil, který především úplně mimo. Ve své parodii na cestopis se nestydí částečně odhalit pozadí svého cestování, tedy domorodce, kteří mu poskytují veškeré zázemí a současně slouží jako nosiči pro jeho zavazadla. Lelek si džunglí vykračuje jenom jenom s batůžkem a důležitě ho přitom snímá kamera, jejímž prostřednictvím "dobrodruh" v converskách neustále upozorňuje diváka na nebezpečí a námahu, které podstupuje.

Vrchol epizody pak přichází ve dvacáté minutě, kdy si Lelek, již zřejmě dostatečně otrávený sám sebou, způsobí zranění, které si diagnostikuje jako naražená žebra a propíchnutou plíci. OMFG!!! Kdo neviděl, ten neuvěří.

Zodpovědnost korporace

V České televizi by se měl někdo zodpovědný, pokud se tam taková osoba vůbec vyskytuje, chytit za rypák a nahlas pojmenovat evidentní průser a říct, že tenhle cestopis je mimo. Podobné dílo by šlo natočit během nedělní vycházky v Šárce nebo o víkendu na Mácháči

Takovéhle seriály si nemůže dovolit veřejnoprávníá instituce, placená z koncesionářských poplatků svých diváků i nediváků, vůbec vysílat. Je to výsměch nejen jim, ale i všem skutečným dobroduhům a cestovatelům.

—————

Zpět

Je to freakshow nebo jsme to prostě jenom nepochopili?

Datum: 22.04.2015

Vložil: eva

Titulek: dobrudruh

Růžová konvice ve druhém díle, permanetní knourání, bez štávy, katastrofa, proč to vlastně koupili??????????????

Odpovědět

—————

Datum: 15.04.2015

Vložil: Jaryn

Titulek: Dobrodruh

Mě se to líbí.

Odpovědět

—————

Datum: 09.04.2015

Vložil: lama

Titulek: proč ne

..a tak není to zas až tak špatný,vzhledem k tomu že miluju cestopisy tak mě to baví i když je Adam občas ufňukaný,ale být mnohdy v jeho situaci no nevím nevím....

Odpovědět

—————

Datum: 19.04.2015

Vložil: Kralo

Titulek: Re: proč ne

Pořad Dobrodruh je podle mne nejhorší pořad v dějinách České televize.Ten pořad je koncentrované buranství a vylhané dobrodružství. Např. Mursi, údajně nejnebezpečnější kmen Afriky. Přitom tam jezdí minibusy s německými důhodkyněmi. A tak je to se vším v tomto paskvilu. Nejhorší je, že stejné nepravdy a buranství tluče Lelek do hlavy i dětem po našich školách v projektu Planeta 3000.

Odpovědět

—————

Datum: 08.04.2015

Vložil: Petr

Titulek: Babica s Láďou Hruškou tleskají

Koukám právě na díl z Ekvádoru (bohužel). Je to můj premiérový s Adamem a zjevně taky derniéra. Je to tak velké zoufalství, že už v jeho průběhu jsem nevydržel a začal hledat na netu první diskusní skupinu, kde bych se ujistil, že můj cit pro realitu ještě není mimo. Naštěstí jsem nemusel hledat dlouho. Je zřejmé, že všechna klíčová slova na adresu Adama, zjevně schopného téměř všeho vyjma dělání cestopisů, i České televize tady byla již řečena...

Adam zjevně hledá ve svých dílcích alespoň odlesk stylu a formy dokumentů Jakuba Wagnera, ale stejně jako Babica nalézá jen průměrnost až neumětelství. Holt kde nic není, ani smrt nebere. To, co je ale více alarmující je fungování ČT. Buď zaměstnává jenom iniciativní Babici a Ládi Hrušky a nebo jen hledá způsoby jak levně nakoupit a draze uvnitř prodat.

Odpovědět

—————

Datum: 01.04.2015

Vložil: Aneta

Titulek: Dobrodruh

Myslím,že na tohle se z větší části budou koukat právě lidi,kteří v těchhle koutech země nikdy nebyli a nikdy se tam taky nedostanou,pro ně je to zajímavé,Adam je sympaťák a má spoustu fanoušků.Je to věc názoru.
Rozhodně bych to tak nehanila,
když se vám to lidi nelíbí,přepněte si a neřešte hovadiny:o)

Odpovědět

—————

Datum: 09.04.2015

Vložil: lama

Titulek: Re: Dobrodruh

tak tak,od čeho máme ovladač že??

Odpovědět

—————

Datum: 10.04.2015

Vložil: Dalibor

Titulek: Re: Dobrodruh

Naprostý souhlas. Mě se pořad líbí. Alarmující jsou spíš americké hloupé filmy a seriály, kterých rok co rok odvysílají naše tv tisíce. To kritikům Dobrodruha nevadí? Sami jsou ufňukanci.

Odpovědět

—————

Datum: 19.03.2015

Vložil: Edus

Titulek: Adámek si zahonil

Lelek vrací úder!!!
Na Madagaskaru měl náš "dobrodruh dotačních fondů" natolik napilno, že nám ani nestihl sdělit, jestli je mu vedro, bolí ho zadek anebo má v botě kamínek.

Díl byl přímo "našlapaný informacemi". Dozvěděli jsme se, že bůhvíproč v Antananarivu nestojí mrakodrapy (hanba!) a že Lelek 4 měsíce na Madagaskaru jezdil autem (nejspíš bral i benzín, ale to bude až v bonusové edici na DVD), zahnojil si kecky v blátě a jako zlatý hřeb ho vzali na sváteční večeři i s mrtvým dědečkem, kterého kvůli tomu vytáhli z hrobu.

Whooow, produktivita k neuvěření - 4 měsíce práce přinesly fakt hotovou průtrž informací a záběrů. Gratuluju, laťka byla nastavena proklatě nízko!

P.S: doufám, že mrtvého dědečka Lelkova návštěva neunudila k smrti, já mám po tomhle "dílu" namále.

P.P.S: pane Kožušník, rozežranost a dožadování kvality za nemalé peníze nejsou totéž. Kdybyste si koupil za drahé peníze kvalitní salám a místo masa v něm bylo ho*no, sotva byste skákal radostí.

Odpovědět

—————

Datum: 18.03.2015

Vložil: Jiří Vala

Titulek: Adam Lelek

Pane Kožušníku, díval jste se na stejného dobroDruha jako my? Vám připadá že si Adam Lelek na nic nehraje? Dovolím si nesouhllasit ... Hraje si totiž na dobrodruha! Už jen to velkohubé pojmenování série a Adamova touha být výjimečný je skutečně ostudná! Krom toho nejen sobě, ale především divákům nepokrytě lže! Označovat prodejné Mursi a Korowaie za civilizací nedotčené a nebezpečné je nebetyčná lež! Z pohledu cestovatele dělá z naprosto banálních činností dobrodružství. Naprosto nepochopitelný je také jeho dres, oblečený jako plážový hošík se promenáduje kolem smrtelně nebezpečných kyselinových jezírek, nebo v mokřinách tropické džungle ... ? WTF? A ještě má tu odvahu celou tu frašku prezentovat ve veřejnoprávních médiích za naše peníze? Neskutečné ...

Odpovědět

—————

HI-TEC - značka, která nenabízí blafy, ale kvalitní sportovní obuv, outdoorové oblečení a vybavení na trekking!