Rakousko za dva roky postavilo 25 km dálnice z Vídně na Mikulov

09.12.2017 00:25

Rakousko 8.12.2017 otevírá nový, 25 km dlouhý, úsek dálnice A5. ta tak zatím končí 10 km od hraničního přechodu Mikulov. Stavět začali na jaře 2015 a už v roce 2019 dostaví i zbývající desetikilometrový budou na hranicích ČR.
Na tentýž rok (2019) ŘSD slibuje zahájení dostavby D52, která od roku 1997 (!!!) končí u Pohořelic, 16 km pod Brnem. Na hranice s Rakouskem jí zbývá 34 km. Zatím tam nekopli do země.
Vedle toho jsme ale v letech 2014-2017 stihli o 2,5 (slovy dva a půl) kilometru natáhnout D11 do Hradce. Podle Ťoka jí ČR do za 6 let dotáhne o dalších 50 km na hranice s Polskem.
Jestli vám připadá, jako že si z Vás někdo dělá dobrý den, pak jste to pochopili správně.

Pro snazší pochopení rozdílu jsme data shrnuli do přehledné tabulky:

ČR: rozpočet necelých 40M euro, délka 2,5 km, doba výstavby 3 rok Rakousko: 200M euro, délka 25 km, doba výstavby 2 roky
Cena ČR: 16M euro/1km Cena Rakousko: 8M euro/1 km
Rychlost výstavby ČR: 0,833 km/rok Rychlost výstavby Rakousko: 12,5 km/rok

 

 

 

 

 

 

Ale Česká republika, potažmo Československo, kdysi umělo stavět dálnice. Například z hlediska překonávaného terénu nesrovnatelně složitější a komplikovanější úsek Mirošovice (exit 21) - Pávov (exit 112, Jihlava). Nutno podotknout, že těch 91 km postavili v letech 1969-1979 v úplně jiných ekonomických, technologických i politických podmínkách. Přesto jen pro srovnání. V tomhle pravěku a terénních podmínkách to stejně stavěli rychlostí 9 km/rok, což je pořád 11x rychleji, než poslední úsek D11 na Hradec Králové.

—————

Zpět


Věříte, že se dálnice do Vídně dočkáme? A kdy?

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.





HI-TEC - značka, která nenabízí blafy, ale kvalitní sportovní obuv, outdoorové oblečení a vybavení na trekking!