Nárok na vrácení peněz za zboží a poštovné - rady z online poraden

23.12.2015 20:31

Vážení zákazníci,

pamatujte, že pokaždý, když prodejci ocitujete rady z internetové poradny, chcípne Santovi jeden vánoční elf a dítě v rozvojový zemi nedostane svůj vytoužený dárek!

Váš online prodejce

"Dobrý den,

 
dneska mi byla připsána platba za vrácení zboží. Podle občanského zákona mám však při vrácení zboží nárok i na vratku za poštovné a já obdržela pouze za zboží. 
 
Nárokuji tímto i platbu ve výši 99 Kč za poštovné.
 
Velmi obvyklou praxí obchodníků bylo a stále je, že v případě, kdy zákazník využije možnosti odstoupení od smlouvy v zákonné 14 denní lhůtě, vrátí mu pouze částku za konkrétní zboží, nikoliv již však poštovné a balné, které musel zákazník také uhradit. Na základě občanského zákoníku jsou však prodejci vedle kupní ceny vracet spotřebitelům rovněž veškeré náklady na dodání, tedy i zaplacené poštovné a balné. Náklady na odeslání zboží zpět prodejci však hradíte vy sami. Jestliže jste navíc zvolili jiný, než nejlevnější způsob dodání zboží, který prodávající nabízí, vrátí Vám prodejce náklady na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží. Částku, kterou jste za zboží zaplatili včetně nákladů na dopravu, je Vám obchodník povinen vrátit do 14 dnů od odstoupení od smlouvy. Prodávající ovšem není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky spotřebiteli dříve, než mu spotřebitel zboží předá nebo prokáže, že zboží podnikateli odeslal.
 
S pozdravem
-- 

********************"

—————

Zpět


Jaké zkušenosti máte vy? Poraďte ostatním!

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.





HI-TEC - značka, která nenabízí blafy, ale kvalitní sportovní obuv, outdoorové oblečení a vybavení na trekking!